Parkeerzoneverbod

Vrijdag, 26 september 2014

De gemeente heeft de eerdere toezegging ingetrokken om tijdens wedstrijden in de wei te kunnen parkeren.

Naar aanleiding van klachten/bezwaren van 2 omwonenden heeft de gemeente bij besluit laten weten dat de eerdere toezegging wordt ingetrokken. Inmiddels is er een parkeerzoneverbod ingesteld en verscherpte handhavingsacties aangekondigd met parallel daaraan een onderzoek naar de parkeerdrukte. Concreet betekenen deze maatregelen dat wij alleen gebruik kunnen maken van de 8 beschikbare parkeerplaatsen. Ook voor de molen mag dus niet worden geparkeerd en overtredingen worden bekeurd.

Wij hebben dit besluit en aangekondigde maatregelen binnen het bestuur besproken en besloten om hiertegen namens de vereniging in bezwaar te gaan. Dit willen wij op 2 gronden baseren. Op de eerste plaats vinden wij de bezwaren van de omwonenden zwaar overtrokken en onredelijk en zijn wij ook van mening dat de gemeente de belangen van onze leden onvoldoende heeft mee gewogen. Op de tweede plaats plaatsen wij stevige vraagtekens bij de objectiviteit van het parkeeronderzoek. Dit wordt namelijk buiten het visseizoen gehouden en bovendien vinden er verscherpte handhavingsacties plaats. Dan kun je op 10 vingers uittellen wat het onderzoek zal uitwijzen: Er is genoeg parkeerruimte, want er zijn maar 8 parkeerplaatsen bezet.

Momenteel zijn wij bezig om de bezwarenprocedure op te starten en het bezwaarschrift op te stellen.

Als dit niet tot een bevredigend resultaat leidt, dan zullen wij jullie leden oproepen om een petitie te ondertekenen, die wij persoonlijk bij burgemeester Depla zullen aanbieden.

Het bestuur.