Update bezwaarschrift parkeren

Maandag, 10 november 2014

Hierbij de laatste stand van zaken omtrent het bezwaarschrift:

Ik heb afgelopen vrijdag contact met de gemeente opgenomen over de stand van zaken m.b.t. ons bezwaarschrift. Het duurde enkele uren voordat een vriendelijke mevrouw het bezwaarschrift boven water had gehaald. De vriendelijke mevrouw bleek een juriste te zijn, die eerst enkele bedenkingen had bij de ontvankelijkheid van ons bezwaarschrift. Na een toelichting van mijn kant begreep zij de kwestie en vroeg mij om alsnog een machtiging van de overige bestuursleden te regelen. Deze machtiging heeft geen opschortende werking voor de bezwaartermijnen. Op grond van de algemene wet bestuursrecht is de gemeente verplicht om binnen 6 weken een uitspraak in deze kwestie te doen en zij mag deze termijn 1 x met 6 weken verlengen, mits zij dat binnen de eerste termijn van 6 weken kenbaar heeft gemaakt. Ons (aangetekende) bezwaarschrift is op 6 oktober 2014 bij de gemeente ontvangen  Voor 17 november a.s. dient de gemeente dus uitsluitsel te geven, of kenbaar te maken dat de termijn nog eens met 6 weken wordt verlengd.
In die periode zal dan een hoorzitting plaats vinden, waarbij ik de vereniging zal vertegenwoordigen.

Hierbij een afschrift van het bezwaarschrift:

Met vriendelijke groet,

De voorzitter.