Extra vispassen (B-passen)

Vrijdag, 27 maart 2015

Naar aanleiding van vragen over de afdrachten van de zogenaamde B-passen is navraag gedaan bij Sportvisserij Nederland.

Als iemand hoofd-lid is bij een andere hengelsportvereniging en bij ons voor de eerste keer een zogenaamde B-pas aanvraagt, dient het betreffende lid zowel onze verenigingscontributie (naast het inschrijfgeld) te betalen alsook de afdracht aan sportvisserij Nederland en de federatieve afdracht. Deze afdrachten dient het lid dan zelf terug te vorderen bij Sportvisserij Nederland.

Let wel: Dit geldt alleen als u voor de eerste keer via onze vereniging een B-pas aanvraagt. Het jaar daarop is dit niet meer aan de orde.

Mocht bij u onverhoeds toch de afdracht ingehouden zijn, dan kunt u zich wenden tot onze penningmeester Peter Jacobs om  teveel betaalde terug te ontvangen.

Het bestuur.