Nachtvissen aan een zijden draadje

Woensdag, 24 april 2013

De gemeente Heerlen wil met onze vereniging een nieuwe huurovereenkomst sluiten. In deze overeenkomst wordt bepaald dat er alleen nog maar nachtviswedstrijden mogelijk zijn, waarvoor de gemeente vooraf toestemming moet verlenen. Dat betekent dat het nachtvissen in de huidige vorm na ondertekening van de huurovereenkomst wordt afgeschaft.

Vandaag gaat het bestuur met de gemeente om tafel zitten om dit onderwerp te bespreken. Het bestuur gaat fel inzetten op handhaving van het nachtvissen in de huidige vorm en heeft de gemeente een voorstel gedaan om de overeenkomst aan te passen. Door deze aanpassing worden zowel de belangen van de gemeente als die van onze leden gediend. Bovendien staat het bestuur op het standpunt dat het beleid van de gemeente haaks staat op het beleid van Sportvisserij Nederland. In 2013 is immers het nachtvissen op de meeste openbare wateren geregeld door een landelijke nachtvisvergunning. De gemeente weet echter van geen wijken en blijft op haar standpunt staan.

Wij zullen de uitkomsten van het overleg vandaag in een nieuw nieuwsbericht via de website communiceren.

Met vriendelijke groet,
Het bestuur.