Planning aanpak vijver

Donderdag, 5 september 2013

Ter informatie doen wij jullie hierbij de planning van de werkzaamheden met betrekking tot de renovatie van onze vijver toekomen.

De grove planning ziet er als volgt uit:

• 5 september wordt de schaftkeet op het terrein geplaatst;
  • 6 september wordt het terrein voor aanleg van de slibdepots worden gemaaid;
  • 9 september worden de slibdepots ingericht en aangelegd;
  • In de eerste week van oktober zal worden gestart met het verwijderen van het slib uit onze vijver;
  • Ter voorbereiding van het verwijderen van het slib zullen voorafgaand enkele bomen worden gekapt.

Conform planning ziet het er dus naar uit, dat wij de vijver zonder problemen tot de eerste week van oktober nog volledig kunnen benutten. Daarna zullen we in overleg met de aannemer afstemmen op welke wijze wij nog optimaal van de vijver gebruik kunnen maken. Dit zullen we regelmatig via de website communiceren. Wij verzoeken jullie om de gedurende de uitvoering van de werkzaamheden de aanwijzingen van de aannemer op te volgen.

Zoals jullie zien heeft de aanhoudende zomer zijn tol met betrekking tot de waterstand in de vijver geëist. Het waterpeil staat momenteel immers zeer laag. Dit is een punt van zorg voor het bestuur, want na verwijdering van de sliblaag zal het waterpeil naar verwachting nog met ca. 30 centimeter zakken. Ons 'Leike' heeft dit punt onder aandacht van de gemeente gebracht en deze zal er voor zorgen dat het zuurstofgehalte in de gaten wordt gehouden en zonodig door te pompen op peil wordt gebracht.

Het Bestuur.